niedziela, 3 kwietnia 2011

Wycieczka drużyny - 2 kwietnia

W ostatnią sobotę pojechałyśmy na wycieczkę. W Szczyrzycu, do którego dojechałyśmy prosto z Krakowa zwiedziłyśmy klasztor Cystersów oraz klasztorne Muzeum. W Muzeum przymierzyłyśmy prawdziwe hełmy, oglądnęłyśmy kolekcję monet i banknotów od początku ich istnienia aż do czasów współczesnych oraz jedyną w Polsce kopię mapy świata z XIIIw. Dowiedziałyśmy się również jak wygląda tradycyjny strój Szczyrzycan oraz jak brzmiała legenda o diabelskim kamieniu, a w Klasztorze widziałyśmy Ołtarz z pięknym obrazem Matki Boskiej Szczyrzyckiej. Po nakręceniu sceny z naszego filmu pojechałyśmy pod diabelski kamień. Zwiedziłyśmy każdą jego szczelinę a coponiektórym udało się wyjść na jego szczyt. Kolejnym punktem naszej podróży były Dobczyce. Po zjedzeniu pysznych i sławnych dobczyckich lodów wyszłyśmy pod XVI w. Kościół, a następnie zwiedziłyśmy zamek oraz skansen. Na sam koniec dnia rozpaliłyśmy ognisko nad rzeką, upiekłyśmy kiełbaski, zamoczyłyśmy dla ochłody nogi w Rabie i zrobiłyśmy śpiewogranie. Zdjęcia z wycieczki można oglądać TUTAJ.