poniedziałek, 22 listopada 2010

I po biwaku... czyli efekt synergiczny zaistniał!

W dniach 19-21 listopada cała drużyna pojechała do Zakopanego. 20 harcerek spotkało się w piątkowe popołudnie na Dworcu skąd pełne zapału wyruszyły w drogę. Po dotarciu na miejsce- do harcówki Obwodu Tatrzańskiego sprawdzone zostało to jak spakowałyśmy plecak, osobisty ekwipunek każdej harcerski oraz ekwipunek zastępu czyli te wszystkie rzeczy, które na Wielkim Turnieju Zastępów będą potrzebne. Był też przegląd umundurowania :) Ponieważ było już późno w czasie gdy kilka osób robiło kolację odbyło się śpiewogranie. Po kolacji szybciutko poszłyśmy spać, żeby w sobotę być wypoczęte. Noc dla niektórych nie obyła się bez niespodzianek.

Pod gwieździstym niebem w górach, 73 minuty po północy do drużyny zostały przyjęte 4 harcerki - gratulujemy. Odbyło się też przyjęcie do zastępu Sora.
W sobotę od rana zastępy zmagały się z zadaniami w Turnieju. Aby wykonać wszystkie trzeba było wykazać się pomysłowością, umiejętnością współpracy, podziałem pracy... Zadań było kilkanaście. Niektóre związane z założycielami harcerstwa np odwiedzenie ich grobu, zapalenie znicza, dowiedzenie się symboliki i narysowanie grobowca w skali; niektóre były typowo praktyczne np odwiedzenie stacji TOPR i zdobycie konkretnych informacji i umiejętności (wiemy m. in. jaki ekwipunek zabrać w góry, jak sygnalizuje się niebezpieczeństwo, jakie są stopnie zagrożenia lawinowego, jaki jest numer alarmowy, a zastęp HOHOKAM otrzymał nawet szynę i bandaże :) ). Punkty można było także otrzymać za przyszycie wszystkich guzików w mundurze muliną w kolorze zastępu, za każde 50 piosenek wpisanych do śpiewniczków, za wysłanie kartki do hufcowej, do opiekunki drużyny, a także do harcerki z zastępu, która na wycieczkę nie pojechała. Najważniejszym jednak zadaniem było zadanie specjalne: "dowiedzcie się co to jest efekt synergiczny i dlaczego akurat dziś pada to pytanie". Wykonanie zadań zajęło cały dzień (z krótką przerwą na obiad). Wieczorem w kręgu podsumowałyśmy zmagania. III miejsce zajął zastęp SORA, II miejsce zastęp HOHOKAM, a I miejsce zastęp ŹRÓDŁO (jedynie z dwupunktową przewagą). Wszystkim gratulujemy!! A co to jest efekt synergiczny ? Jeżeli robimy coś wspólnie to uda nam się więcej osiągnąć niż w sumie każdej z nas gdy będziemy coś robić oddzielnie!
Każdy zastęp otrzymał tyle puzli ile punktów zdobył. Dodatkowo zastęp zwycięski otrzymał nagrodę, a pozostałe zastępy mogły część zdobytych puzzli na nagrodę wymienić. I ostatecznie wszystkie zastępy otrzymały koszulki w kolorach zastępów!!
Wieczorem odbył się kominek nt Olgi Małkowskiej połączony z recytacją jej wierszy. Otwarte zostały też próby harcerki nowym druhnom.

W niedzielę wspólnie wybrałyśmy się na Gubałówkę - oczywiście szlakiem :) Tym samym zrealizowałyśmy cześć zadania - drużyna zdobędzie Koronę Małopolski.
Po obiedzie i zjechaniu kolejką na dół spakowałyśmy plecaki i poszłyśmy na Mszę Św, jednak nie zwykłą tylko po łacinie. O 17 wsiadłyśmy w autobus powrotny i tym razem pełne wrażeń dojechałyśmy do Krakowa.